Select Menu

Ads

Paparan

Random Posts

Powered by Blogger.

Design

Technology

Circle Gallery

Shooting

Racing

News

Bottom

» » » » Perkampungan Menara Gading ( MENARA 12 )



Alhamdulillah pada tanggal 9 hingga 11 Febuari 2012, Persatuan Pelajar Islam Kelantan (PPIK) telah dengan jayanya menganjurkan MENARA 12 di Komplek Masjid Al-Hikmah, Tanjung Mas, Pengkalan Chepa.

Program ini disertai oleh seramai 69 orang peserta dari sekolah-sekolah di sekitar Kelantan. Mereka adalah pelajar terpilih dari sekolah mereka untuk menyertai program ini.

Program kali ini yang bertema "Melestarikan Generasi Dinamik Berteraskan Islam" menjadikan Sultan Muhammad Al Fateh sebagai teladan bagi setiap peserta bagi mencapai objektif program. Hal ini kerana Ketua Jurulatih Menara 12, Mohd Faizul Afzan bin Mamat yang juga ketua Grup Al Fatih dibawah Grup Pemuda Tamadun Dunia. Pengetahuan luas beliau mengenai sejarah Al Fateh mampu mendekatkan para peserta dengan kehebatan Al-Fatih sebagai qudwatul hasanah.

Program MENARA atau juga dikenali sebagai PMG adalah anjuran bersama PPIK, Angkatan Belia Islam Malaysia Kelantan (ABIM Kelantan) dan Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM).Untuk pengetahuan semua Perkampungan Menara Gading Peringkat Kebangsaan (PMGK) akan dianjurkan oleh PKPIM sekitar bulan April dan Mei ini. PMGK ini akan mengumpulkan peserta-peserta PMG peringkat negeri.




About Agroindustri Ternakan Ruminan Kolej Vokasional Pertanian Chenor

WePress Theme is officially developed by Templatezy Team. We published High quality Blogger Templates with Awesome Design for blogspot lovers.The very first Blogger Templates Company where you will find Responsive Design Templates.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post