Select Menu

Ads

Paparan

Random Posts

Powered by Blogger.

Design

Technology

Circle Gallery

Shooting

Racing

News

Bottom

» » SEKS dan Generasi Muda

Seks ialah anugerah Allah yang menjadi sifat azali kepada manusia sebagai salahsatu nikmat dan juga sebagai untuk menambah zuriat dan keturunan. Tetapi ia perlu melalui saluran yang betul dan terbatas kepada merea yang layak sahaja.

Sebagaimana Sabda Baginda Rasulullah SAW yang bermaksud :-
Justify Full
Rasulullah SAW dalam hadisnya bermaksud, "Kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. Pilihlah wanita yang beragama, engkau akan selamat".

Dan juga firmah Allah yang bermaksud :-

Diharamkan atas kamu mengahwini ibu-ibu kamu, anak-anak perempuan kamu, saudara-saudara perempuan kamu, saudara-saudara perempuan bapa kamu, saudara-saudara perempuan ibu kamu, anak-anak perempuan dari saudara-saudara lelaki kamu, anak-anak perempuan dari saudara-saudara perempuan kamu. (An-Nissa: 23)

Pengaruh seks sudah begitu luas dan ada yang beranggapan ia sudah menjadi kebiasaan kepada segelintir generasi muda kini. Jika kita melihat masalah yang berlaku dalam kalangan remaja sekarang cukup membimbingkan, ada yang sudah biasa bersedudukan dengan teman yang berlainan jenis dan selalu melakukan perhubungan di luar nikah.

Ini kerana proses penyebaran cukup hebat dengan pelbagai cara dan yang paling ketara ialah daripada media. Jika kita perhatikan dalam televisyen, banyak ditayangkan filem-filem barat yang menayangkan adegan-adegan yang tidak bermoral seperti adegan bercumbuan. Namun ia diikuti oleh filem-filem tempatan biar pun tidak sehebat filem barat titapi unsur-unsur seks itu tetap di hidangkan agar ia boleh menarik penonton dan yang paling biasa ialah dari segi pakaian yang menjolok mata.

Selain TV, saluran media cetak juga turut berperanan dalam menyebaran virus moral ini dengan mewujudkan pelbagai jenis majalah hiburan yang di keluarkan dengan menyelitkan wajah-wajah artis dari barat dan tempatan dengan pakaian tidak lengakap dan berpegagan antara lelaki dan perempuan.

Internet juga antara penyumbang akan gejala ini, dengan berhubung tanpa batasan, kita dapat melayari beberapa laman yang disediakan khas untuk gambar dan video lucah yang dilayari oleh semua peringkat umur.

Masalah seks yang berlaku sekarang bukan hanya berlaku ketas remaja, malah adik-adik di bangku persekolahan menengah dan redah turut terjebak ada yang sampai tidur bersama dan membuat "oral seks" dalam kelas malah yang paling mejijikan lagi dirakam adegan itu dan disimpan atau di sebarkan dengan menggunakan MMS (mesej bergambar).

Selain pelajar sekolah, bayi dan anak-anak kecil turut menjadi mangsa kepada mereka yang "Gila Seks". Ini kera mereka tidak mampu untuk merogol gadis-gadis dan mengabil jalan mudah mencarai kanak-kanak sebagai pemuas nafsunya seperti kes Nurin Jazlin dan beberapa kes yang melibatkan bayi sehinggkan ada yang menemui ajal.

Begitulah senario yang kita boleh lihat dalam negara ini yang berkaitan dengan pengaruh Seks yang tidak bertempat ini dan hasilnya timbullah isu pembungan bayi yang sejak akhir-akhir ini semakin menjadi-jadi dan ini mengambarkan sifat manusia yang berfikiran cetek dan sudah hilang sifat kemusiaan itu sehiggakan ada yang sanggup membakar bayi kerana tidak mahu di syaki oleh pihak berkuasa.

Selain itu pendidikan seks yang di jalankan sekolah sekarang turut menjadi penyumbang kepada pengaruh ini kerana pendidikan ini memberi pendedahan tentang sistem perhubungan serta cara-cara membuat seks yang selamat. Ini akan menambahkan lagi barah dalam masyarakat tambahan pula pendidikan ini diambil dari negara-negara non-muslim yang tidak menjadikan Al-Quran dan Sunnah sebagai rujukan yang turut bermasalah dalam isu ini.

Semua ini berpunca daripada salah satu cara penyebaran virus pemikiran kepada umat Islam iaitu dengan mendedahkan seks ini kesemua peringkat sebagai mana Israel pernah menyebarkan CD lucah kepada sebahagian penduduk Palestin yang menyebabkan rakyatnya leka dan lemah untuk mempertahan kan tanah air sehingglah terbinanya sebuah negara Israel.

Gejala ini harus di ambil perhatian oleh semua pihak dan di teliti punca dan tujuannya agar ia dapat disekat. Dalam negara ini yang memegang pihak berkuasa adalah orang Islam, jadi tidak menjadi masalah untuk menyekat hal ini akan tetapi ada sebahagian pihak ini sudah dikuasai pemikiran nya dengan pemikiran Sekular yang memisah kan agama dengan kehidupan.

Meraka ini tidak menitik beratkan agama malah meringan-ringan kan lagi hukum Islam melalui Fiqih. Ini juga menjadi masalah dalam proses pembanteras pengruh seks terus menular kedalam pemikiran rakyat Islam di Malaysia ini dan mereka yang sedar akan perkara ini agar dapat memikiran usaha untuk menjekatnya dengan terus memberi pemahaman tentang ajaran ISlam yang sempurna ini melalui pelbagai cara seperti Media cetak atau lain-lain.


pengaruh yang begitu kuat sehingga tiada sifai Malu


pendidikan seks

Pembuangan Bayi


Mohd Syahiran Bin Muhammad
Timb. YDP PPIK

About Sekretariat PPIK Kelantan

WePress Theme is officially developed by Templatezy Team. We published High quality Blogger Templates with Awesome Design for blogspot lovers.The very first Blogger Templates Company where you will find Responsive Design Templates.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post