Select Menu

Ads

Paparan

Random Posts

Powered by Blogger.

Design

Technology

Circle Gallery

Shooting

Racing

News

Bottom

» » » Hari Keluarga PPIK : Muktamar & Pelacaran Kumpulan Fesilitator


Pada 24 dan 25 Julai 2010, Persatuan Pembimbing Pelajar Islam Kelantan (PPIK) dengan jayanya telah mengadakan Hari Keluarga serta Muktamar PPIK pada tahun 2010 ini, bertempat di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) Gombak.

Bermulanya dengan jamuan untuk fesilitator Perkampuangan Menara Ganding Kelantan (PMG) yang telah berlansung pada 17 Julai yang lepas yang dibantu oleh rakan-rakan dari pelbagai IPT seperti UMP, USIM, UM, KUIS, UKM,UiTM, UPM, UTM skudai dan UIA, bertempat di Kompleks Sukan Perempuan dengan dihidangkan pelbagai permainan sukaneka dan turut disertai daripada teman-teman Kesatuan Pelajar Islam Johor (KPIJ) kampus UIAM.

Pada sebelah malamnya, selepas solat maghrib, diadakan Malam Pengkisahan PPIK yang disampaikan oleh Bro. Nasir yang sekarang bekerja di Mahallah Abu Bakar, Pusat Asasi UIA, Petaling Jaya dan juga disampikan oleh Bro. Afzan YDP PPIK 09/10 yang menceritakan pergerakkan dan penumpuan PPIK di awal penubuhannya kembali digerakkan oleh para pendidik atau guru dan di zaman kini yang pastinya perlu digerakkan oleh Mahasiswa.

Muktamar PPIK berlangsung pada keesokkan hanya yang dirasmikan oleh Al-Fadhil Ust. Faisal Bin Abdullah, YDP ABIM Kelantan yang juga mantan Naib YDP PPIK sehingga 2008 dan beliau turut melancarkan Kumpulan Rakan Fesilitator Pembimbing.

Muktamar PPIK di pegerusikan oleh Saudara Afif, aktivis PPIK UIAM, kemudian ucapan serta pembubran oleh YDP PPIK 09/10. Berisan pimpinan PPIK 2010/11 di umumkan oleh Ust Faisal dimana pada sesi ini YDP PPIK di amanahkan kepada Saudara Abdullah Bin Mohd Nawi, yang merupakan aktivis Islamic Outreach ABIM (IOA) dan sekarang sedang menuntut di Universiti Malaysia Pahang (UMP) Kampus Pekan.

Turut hadir pada muktamar kali ini ialah Ust. Yusri yang merupakan mantan YDP PPIK kampus UIA yang juga mantan Presiden PKPIM,Puan Emy Elyani mantan HEWI PPIK 09/10 dan exco PKPIM bersama suaminya, Sdr. Aisy, Mantan YDP PPIK UIAM dan exco PPIK 09/10 dan Sdri. Hasmiza, mantan exco PPIK dan juga exco PKPIM.

Diakhir muktamar ini diadakan sesi tanda tangan pertukaran transisi kepimpinan 2009/10 kepada kepimpinan 2010/11 dan gimik pemakaian jeket PPIK.

Pihak PPIK Pusat mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak PPIK UIAM kerana sudi menjdi tuan rumah pada Muktamar kali ini dan tidak lupa juga dengan bantuan dari rakan-rakan pelbagai kampus iaitu UMP, KUIS, KLMU, USIM, KLMU, UPM, UTM Skudai, UiTM, dan UKM yang menjati teras kelancaran dan kejayaan Himpunan Tahunan Mahasiswa Kelantan ini.


Malam Pengkisahan Oleh : Bro. Nasir dan Bro. Afzan








Muktamar PPIK

VIP :Ust Faisal (YDP ABIM turut hadir)


Bacaan Quran


Ucapan Alu-aluan YDP PPIK 2009/10

Alu-aluan Amir 2 PKPIM UIAM



Ucapan Perasmian oleh YDP ABIM Kelantan



Perasmian Kelab Fesilitator Rakan Pembimbing (KFRP)


Ucapan Pembubaran


Pengumuman Pimpinan baru

Ucapan Penangguhan YDP PPIK 2010/2011

Penyerahan Transisi Kepimpinan



Ucapan Penangguhan dari mantan Exco : Puan Emy Elyani

Wakil UMP : Munirah


Wakil USIM : Nik Azah


Wakil UiTM : Izzuddin


Wakil UKM : Rahayu


Wakil UIA : Khadijah


About Sekretariat PPIK Kelantan

WePress Theme is officially developed by Templatezy Team. We published High quality Blogger Templates with Awesome Design for blogspot lovers.The very first Blogger Templates Company where you will find Responsive Design Templates.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post